ROSH: "Soluso tackelt eigen probleem"

Geschreven op 23 februari 2021 ROSH: "Soluso tackelt eigen probleem"

We kennen het allemaal en helemaal in de ICT en tech-wereld: te druk met service verlenen en bouwen aan mooie producten voor klanten, met als gevolg de eigen branding achter te stellen of zelfs te vergeten.

Een gastbijdrage van Robbert den Boer, Co-Owner ROSH Studios.

Groei op meerdere vlakken

Precies dit gebeurde Soluso in de afgelopen jaren. Er werd een gigantische vooruitgang geboekt binnen het bedrijf. Mooie klanten wisten de weg naar Nijmegen te vinden, een super divers internationaal en groeiend team van professionals werd geformeerd en er werd geïnvesteerd in een prachtig nieuw kantoor. Soluso is ‘on a role’!

Maar nog iets té bescheiden

Maar daar zag je niets (lees: te weinig) van als buitenstaander en nog belangrijker als potentiele klant. Het bescheiden en dienende karakter van het team en Founding Partner Jean-Pierre de Rooij weerhield hen ervan om hun eigen merk eens kritisch onder de loep te nemen. Hoe zien mensen Soluso nou eigenlijk?

Even wakker schudden

ROSH Studios uit Nijmegen werd, in een eerder stadium gericht op een employer-branding traject, aan tafel geroepen en legde vrijwel direct de vinger op de zere plek:

"Jongens, hoe kunnen jullie leuke mensen aantrekken en hoe kunnen jullie jullie eigen USP’s laten zien aan mooie leads als jullie je op deze manier presenteren?"

Laat zien wie je bent

ROSH wees Soluso op de gezellige en ‘easy going’ groep mensen, het prachtige moderne en stilistische kantoor, de passie voor LEGO, de werkwijze die als een warm bad voelt, het mooie klantportfolio, de sterke referenties en natuurlijk het hoogstaande werk dat dag in dag uit de deur uit gaat en een hoop levens makkelijker maakt. Genoeg om trots op te zijn. Laat dat dan zien.

Ontpoppen

Jean-Pierre, die dit probleem ergens natuurlijk ook wel voelde, kreeg het duwtje dat hij nodig had en daagde ROSH op zijn beurt weer uit de rups om te toveren in een vlinder. Het resultaat wordt vandaag gepresenteerd.

Wat?

ROSH heeft allereerst gekeken naar wat Soluso doet en dat is op de meest eenvoudige wijze weergegeven: Soluso lost problemen op voor bedrijven.

Dit is getransformeerd in de pay off: “Denken in oplossingen” en de slimme toepassingen van deze pay-off als het gaat om uitingen en fotografie.

Hoe?

De hoe vraag is verpakt en gevangen in een high-end 3D artwork. Waarbij de werkgebieden van Soluso visueel worden gemaakt en ‘fun’ uitstralen. De liefde voor LEGO, die tevens de mooie metafoor is voor het bedrijf (wij bouwen alles), is de visuele kers op de taart.

Wie?

Wie laten de gekozen kleuren zien. Betrouwbaar, fris, creatief en een snufje hout geven Soluso als groep, bedrijf en qua toegankelijkheid veel beter weer. Soluso krijgt mede door de schitterende foto’s van Mathijs Hanenkamp het gezicht wat bij hen past.

Soluso kan nu met nog meer trots de toekomst in. Probleem opgelost!

Terug naar het overzicht